Miljø og samvittighet
Markedsføringen mot Millennials bør derfor tydelig kommunisere hvordan eiendommen bidrar til å redusere miljøpåvirkningen. Sørg for å fremheve miljøvennlige funksjoner som solcellepaneler, energieffektive apparater og gode muligheter for kollektivtransport. Alt som får ned de faste, månedlige utgiftene og samtidig gir et renere miljø og renere samvittighet, er gode kvaliteter å snakke om!
Sosial bevissthet og samfunnsengasjement er også viktig for målgruppen. Å vise at din eiendomsvirksomhet tar samfunnsansvar, kan være en viktig faktor. Deltakelse i lokale veldedighetsarrangementer, støtte til samfunnsprosjekter og andre tiltak som har en positiv innvirkning på samfunnet, kan påvirke kjøpsbeslutninger.
Ærlig talt!
Millennials vil ikke snakkes til, men involveres. De setter pris på ærlighet og transparens. Markedsføringsføringen bør være nøyaktig, informativ og engasjerende. Kundevurderinger og anbefalinger fra tidligere kjøpere eller leietakere kan bidra til å bygge tillit.
Målgruppen kan engasjeres gjennom interaktive markedsføringselementer, som spørreskjemaer, spørsmål og svar-sesjoner på sosiale medier og tilpassede boligvisninger.
Rask respons er også viktig. Effektive måter å kommunisere med kundene på, som chatbots, hurtige svar på e-post (som er et kommunikasjonsverktøy målgruppen langt foretrekker fremfor å ta en telefon!) og en tilgjengelig kundesupport, er essensielt for å møte deres forventninger.
De gode historiene
Til slutt, har du relevante, positive referanser og kundehistorier på lur, er det aldri feil å kommunisere disse! Del suksesshistoriene på en måte som viser at du forstår de unges behov og verdsetter deres valg.
Når vi tilpasser markedsføringen vår til deres verdier og preferanser, legger vi grunnlaget for en vellykket fremtid i eiendomsbransjen.
For, om det nyetablerte paret ikke er i kjøpsmodus nå, kan opplevelsen du gir dem i dag være avgjørende for hvem de velger å handle bolig av om et år eller fem!