Landingsside for boligprosjekter

Tilbake til artikler

Landingsside for boligprosjekter

Skrevet av

Robin Sværen

I den digitale tidsalderen har landingssider blitt en avgjørende komponent i markedsføringen av boligprosjekter. Nettsidene fungerer som inngangsporten for potensielle kjøpere, og kan være forskjellen mellom suksess og fiasko i salgsprosessen. Her skal vi utforske hva som er viktig å tenke på når man bygger en landingsside for et boligprosjekt.

Landingssiden skal ha et tydelig og lokkende hovedbudskap. Dette budskapet bør fange oppmerksomheten til besøkende umiddelbart og gi dem en grunn til å utforske mer. Dette kan inkludere informasjon om prosjektets unikhet, planløsning, beliggenhet eller rett og slett utbyggers gode merkevare.

Sammen med dette er det avgjørende at siden har en visuell identitet og et appellerende design. Kommunikasjon gjennom profesjonelle bilder og videoer av høy kvalitet er en essensiell del av den digitale presentasjonen.

Enkel navigasjon hvor besøkende raskt finner nyttig informasjon gjennom godt plasserte Call to actions. CTA er en handlingsoppfordring til å lede besøkende inn i en ønsket prosess; ta kontakt, last ned informasjon, reserver, osv.

Omkring 80% av alle besøkende til bolignettsider sitter på en mobil enhet.

Thomas Flogstad, Kreativ leder

Essensielt at landingssiden er funksjonell, enkel og responsiv på alle digitale flater!

Formålet med en landingsside er å skape et digitalt salgsprospekt som er ment å konvertere besøkende til potensielle kjøpere. Derfor er det helt nødvendig at nettsiden har ulike former for kontaktskjemaer som bør plasseres på strategiske plasser.

Har du tilgjengelig eller kan fremskaffe kundeanmeldelser og referanser fra tidligere kjøpere, er dette et sterkt budskap å bruke. Dette er samtidig med på å forsterke selskapets merkevare.

Når landingssiden er etablert går vi over i en “driftsfase”. I denne fasen handler det om datainnsamling og strategisk bruk av innsikten dette gir. All data som genereres gjennom landingssiden bør benyttes inn mot markedsføringsplanen, men også for å vurdere om landingssiden skal justeres etter hvert som du har fått et større datagrunnlag. Et tips er å gjennomføre A/B testing hvor du blant annet kan teste og verifisere ulikt innhold, struktur, knapper og mye mer.

I den konkurransepregede verdenen av boligsalg er en velutformet landingsside en uunnværlig ressurs. Å investere tid og ressurser i å skape en effektiv landingsside kan ha stor innvirkning på salgsprosessen og hjelpe potensielle kjøpere med å finne sitt drømmehjem. Med de rette strategiene på plass kan en landingsside være nøkkelen til suksess i boligprosjekter.

Husk også lovkravet om UU, universell utforming, for nettsider. Dette kan du lese mer om hos Partneren vår Egde Branding.