Svolvær Havorama - Eksklusive boliger i vannkanten

Tilbake til artikler

Svolvær Havorama - Eksklusive boliger i vannkanten

Skrevet av

Robin Sværen

Det er TEFT Vågan som står bak prosjektet. Ca. 50 boliger skal bygges på en liten holme i utkanten av Svolvær, fordelt på 6 byggetrinn. De første boligene er ferdigstilt for en tid tilbake, nå legges neste trinn ut for salg.

– Beliggenheten mellom havet og majestetiske fjell, så tett på elementene, gjør Svolvær Havorama helt rått, forklarer Stina Strand, salgsansvarlig i TEFT. 

– Vi tror prosjektet kan være interessant både som fritidsbolig og helårsbolig. Markedsføringen av prosjektet må derfor treffe både lokale lofotværinger, og folk utenfra.

Valgte Properti som webplattform

For å markedsføre prosjektet har TEFT-gruppen teamet opp med Properti, en webplattform som gjør det enkelt å lage skreddersydde nettsider med boligvelger. 

– Vi skjønte tidlig at dette prosjektet fortjente en knallbra presentasjon og markedsføringspakke. Vi har brukt Properti på et par prosjekter tidligere, og synes det er et utmerket verktøy, sier Strand. 

Hun trekker frem design, fleksibilitet og brukervennlighet som fortrinn. 

– Helt uten kompetanse på IT-utvikling, kan man bygge lekre nettsider som oppleves som skreddersydd for det enkelte boligprosjektet. Jeg liker også dashboardet til Properti, som gjør det enkelt å følge med på utviklingen av besøk på nettsiden og salg.

Bygger sten på sten under “bad timing”

Properti er utviklet av marketingbyrået Edge Branding, med finansiering fra SkatteFUNN. I mars i fjor ansatte de Robin Sværen som daglig leder. Med tanke på hvordan eiendomsmarkedet har vært det siste året, kunne vel timingen neppe vært dårligere. 

– Det var vel ganske “bad timing”, for å si det sånn, sier Yvonne Aasbø, styreleder i Properti og daglig leder i Edge Branding. – Men Robin har vist en imponerende evne til å jobbe på, bygge sten på sten, og dermed øke kjennskapen til Properti i markedet. Slik at når markedet løsner, og aktiviteten tar seg opp, så er vi en del av valgsettet. 

Tilbyr en digital løsning og rådgivning

Noen salg har det også blitt. Sværen er svært tilfreds med samarbeidet med Strand og TEFT-gruppen. 

– Jeg er opptatt av at Properti ikke bare skal selge en digital løsning, men også være gode rådgivere. Når kunden lykkes, lykkes vi, sier Sværen. – Edge har jobbet med markedsføring av boligprosjekter i over 20 år, og vet hva som skal til for å lykkes. Jeg har lært masse, og det er gull å bringe denne innsikten videre til mine kunder. 

Properti 2.0 er utstyrt med AI

Sværen omtaler plattformen som “Properti 2.0”.

– Det var jo et funksjonelt produkt da jeg ble ansatt i fjor. Men siden den gang har vi investert enormt i teknisk utvikling. Nå tilbyr vi en komplett løsning med boligvelger, solstudie og integrasjoner til tredjepartsverktøy som tilvalg. Vi har også utviklet en løsning for automatiske boligbeskrivelser, ved hjelp av AI.

Fokuserer på kundens behov og forenkling

Tilknytningen til Edge Branding gjør at Properti kan tilby skreddersydde tjenester som 3D-illustrasjoner, prospekt, tekst, design, profilering, og kostnadseffektive markedspakker for å øke interessen for prosjekter.

– Vår suksess er et resultat av fokus på kundenes behov og evne til å levere innovative løsninger som forenkler eiendomsutvikling og markedsføring, slår Sværen fast. 

Ambisjon om å bli en ledende aktør

Om noen år håper han at Properti er en ledende aktør innen dette segmentet av proptech. 

– Da Edge begynte å utvikle Properti i 2018, var det ingen “eiendomnettsidebyggere” i markedet. Nå er vi i hvert fall tre - Kvass, Plyo og Properti. Og vi er definitivt lillebror – men det er ikke alltid en ulempe. “We try harder” sier Avis. Det kan vi skrive under på.

– Det positive med å lansere en proptech-startup i nedgangstider, er at vi får tid til å etablere selskapet godt og rigge oss for den fremtidige ketchupeffekten av nye boliger. For den kommer, konstaterer Sværen.

Om TEFT-konsernet

TEFT Ballstad AS er morselskap for selskapene TEFT Entreprenør, TEFT Byggevare, TEFT Prosjekt og TEFT Vågan. Alle med sitt hovedkontor på Leknes. TEFT Gruppen ivaretar administrative fellesfunksjoner for alle datterselskapene,

herunder økonomi, HR og lønn. TEFT sine tjenester spenner seg fra håndverktjenester, utvikling av bolig,  fritidsbolig, tomteområder, næringsvirksomhet og salg av byggevarer til private hjem, fritidshus, byggmestre og entreprenører.

TEFT utvikler eiendommer for bolig, fritidsbolig og næringsvirksomhet, enten på egne områder eller på vegne av grunneier eller byggherrer. 

Om Properti AS

Properti er et heleid datterselskap av Edge Branding. Selskapet har som formål å utvikle, markedsføre og selge Properti - en webplattform med boligvelger for markedsføring og salg av eiendomsprosjekter. Les mer: properti.no 

Om Edge Branding

Edge Branding er et full-service marketingbyrå som holder til i Powerhouse Telemark, Porsgrunn. Byrået leverer tjenester innen markedsføring, design, reklame og digitale løsninger. Byrået har 15 ansatte, og er ledet av Yvonne Aasbø.

For mer info, kontakt:

Daglig leder Properti Robin Sværen, robin@properti.no

Salgsansvarlig TEFT Vågan: Stina Strand, ss@teftgruppen.no

Properti

Book live demo å bli bedre kjent med Properti

Book demo

Properti

Book live demo å bli bedre kjent med Properti

Book demo